PUE ZUS to platforma ułatwiająca kontakt z ZUS.
Dzięki niej, płatnicy składek mogą składać wnioski do ZUS, wysyłać deklaracje ubezpieczeniowe i pooglądać stan swoich rozliczeń z Zakładem.
Profil na PUE ZUS można zarejestrować przez profil zaufany, bankowość elektroniczną lub potwierdzając dane podpisem elektronicznym.
Jest też opcja rejestracji bez ww. narzędzi. W tym celu należy udać się do placówki ZUS, aby potwierdzić swoje dane.
Aktywacja ePłatnika
Samo założenie profilu PUE ZUS nie daje jeszcze możliwości elektronicznego wysyłania deklaracji ubezpieczeniowych do ZUS.
Aby móc wysyłać deklaracje, należy aktywować program ePłatnik.
W tym celu, należy przejść do zakładki Ogólne (pasek wyboru u góry strony).
W dalszej kolejności, z pasku wyboru po lewej stronie, wybrać Ustawienia. Konfiguracja Profilu.
Po rozwinięciu Ustawień, wybrać Aktywacja ePłatnika. Następnie zaznaczyć kwadrat przy nazwie płatnika i u dołu strony kliknąć opcję Aktywuj ePłatnika.
Aby ePłatnik zaczął działać, należy wylogować się z PUE.
Po wykonaniu tych kroków, ePłatnik jest aktywny.