Podatnik prowadzi działalność gospodarczą, w ramach której świadczy usługi udostępniania kontrahentowi powierzchni reklamowych na własnych stronach internetowych, tj. jako właściciel domeny internetowej w zamian za wynagrodzenie udostępnia określoną powierzchnię na własnej stronie internetowej, jednocześnie nie ingerując w zamieszczane przez kontrahenta w danym polu treści.
Przedstawione usługi mieszczą się w grupowaniu PKWiU 63.11.20.0 „Sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie”.
Wybrana przez przedsiębiorcę forma opodatkowania to ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
Sprzedaż miejsca pod reklamę a stawka ryczałtu
Przedsiębiorca zwrócił się z pytaniem o ustalenie właściwej dla tej działalności stawki podatku.
Zdaniem Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, działalność przedsiębiorcy powinna zostać zakwalifikowana jako przychodów z działalności usługowej podlegająca opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu.
Interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 13 lutego 2025 r., sygn. 0115-KDST2-1.4011.644.2024.2.AP