Skarbówka kwestionuje wydatki na reklamę w okresie zawieszenia firmy

Przedsiębiorca nie może zaliczyć do kosztów firmowych wydatków poniesionych w okresie zawieszonej działalności gospodarczej - wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

biznes firma wydaki reklama marketing zawieszenie działalność

Z wnioskiem o interpretację indywidualną przepisów prawa podatkowego zwrócił się przedsiębiorca, którego działalność gospodarcza pozostaje zawieszona od września 2019 r.

Działalność, przed zawieszeniem, polegała na prowadzeniu sklepu internetowego.

W okresie zawieszenia właściciel sklepu nabywał reklam w mediach społecznościowych w celu wypromowania przedsięwzięcia na wypadek ponownego startu działalności. Jak wyjaśniał przedsiębiorca,  celem reklamy jest docieranie do potencjalnych klientów, których znalezienie stanowiłoby podstawy do wznowienia działalności gospodarczej.

Zdaniem organu podatkowego wydatki na reklamę nie zostały poniesione jako konsekwencja podjętych przed zawieszeniem działalności zobowiązań. Wydatki marketingowe powstały w okresie zawieszenia działalności. W związku z powyższym, przedsiębiorca nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków poniesionych w okresie zawieszonej działalności gospodarczej.

Jednocześnie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej przyznał rację przedsiębiorcy, że wydatki poniesione w okresie zawieszenia, które są konsekwencją podjętych przed zawieszeniem działalności zobowiązań mogą zostać zaliczone do kosztów firmowych. Takie wydatki w opisanym stanie faktycznym to np. koszty przedłużenia licencji platformy sklepu internetowego, usługi serwera wykorzystywanego do utrzymania poczty internetowej, nabycia certyfikatu bezpieczeństwa oraz odnowienia domeny internetowej.

Interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 24 lutego 2022 r., sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.1158.2021.4.MGR