Dzierżawa znaku towarowego. Jaki ryczałt?

Jaki podatek zapłaci przedsiębiorca, który dzierżawi wytworzony przez siebie znak towarowy? Interpretacja podatkowa

znak towarowy dzierżawa ryczałt

Przedsiębiorca będzie posiadał prawo ochronne do znaków towarowych zarejestrowanych w Urzędzie Patentowym. Podatnik sam wytworzył opisywany znak.

W ramach prowadzonej działalności planuje zawrzeć umowę ze spółką komandytową, na podstawie której odda jej odpłatnie w dzierżawę znak towarowy, którego jest właścicielem.

Spółka będzie posiadała wyłączne prawo do używania znaku towarowego. Natomiast istnieje możliwość, iż w dalszej przyszłości znak towarowy będzie także wydzierżawiony do innego podmiotu. W konsekwencji, więcej niż jeden podmiot będzie mógł używać znaku. Znaku po wydzierżawieniu nie będzie można używać w prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej.

Jako kod PKD dla prowadzonej działalności gospodarczej przedsiębiorca wskazał PKD 77.40.Z - Dzierżawa własności intelektualnej i podobnych produktów.

Zdaniem przedsiębiorca, przychody z dzierżawy znaku towarowego mogą zostać opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w stawce 8,5% przychodów do kwoty 100 000 zł oraz 12,5% przychodów od nadwyżki ponad kwotę 100 000 zł.

Organ zgodził się z przedsiębiorcą. W uzasadnieniu wskazał, że dzierżawę znaku towarowego w ramach działalności gospodarczej należy zakwalifikować do przychodów z dzierżawy własności intelektualnej. Jeśli przychód nie przekroczy kwoty 100 000 zł, wówczas ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wyniesie 8,5%. Natomiast po przekroczeniu tego limitu przedsiębiorca powinien od nadwyżki ponad tę kwotę obliczyć ryczałt w wysokości 12,5% przychodów.

Interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 6 lipca 2022 r., sygn. 0115-KDWT.4011.364.2022.2.JC