Jak wystawić fakturę przy udostępnianiu powierzchni reklamowej?

Jak prawidłowo wystawić faktury dotyczące udostępnienia powierzchni reklamowej, jeżeli reklama nie była widoczna dla klientów przez uzgodniony w umowie czas?

VATfaktura

Podobny problem był rozpatrywany przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (interpretacja indywidualna z 15 listopada 2021 r, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.593.2021.2.IR)
Sprawa dotyczyła przedsiębiorcy, który w ramach prowadzonej działalności udostępnia powierzchnię reklamową na autobusach.

W umowie z kontrahentami określa liczbę dni, w których autobusy będą jeździć po mieście, a tym samym – kiedy reklama będzie widoczna dla odbiorców. Za tak wykonaną usługę przedsiębiorca otrzymuje ustalone w umowie wynagrodzenie.

Jeżeli jednak po zakończeniu okresu umownego okaże się, że autobusy z reklamą nie jeździły odpowiedniej ilości dni, przedsiębiorca przedłuża umowę o brakującą liczbę dni.
Zdaniem przedsiębiorcy, może on wystawić fakturę na umówione wynagrodzenie, nawet jeżeli autobusy jeździły po mieście mniej niż umówiono. Nie musi też wtedy wystawiać dodatkowej faktury, na podstawie przedłużonej umowy. Opłata za te brakujące dni, zdaniem przedsiębiorcy, zawiera się w pierwotnej fakturze.

Organ podatkowy nie zgodził się z takimi wnioskami. W jego ocenie, przedsiębiorca nie wystawił prawidłowo faktury dotyczących usług reklamowych. Wartość świadczonych usług, kiedy autobus z umieszczoną reklamą nie przejechał wymaganej ilości dni, nie odpowiada rzeczywistości, tj. jest zawyżona. Przedsiębiorca powinien skorygować faktury, które już wystawił.
Przedsiębiorca będzie musiał także wystawić faktury za okres wydłużenia umowy.

Księgowa w sieci pomaga w rozliczeniach firm usługowych z branży marketingowej. Jeżli masz jakieś pytania, napisz do nas!